Οι μελέτες επικαιροποιούνται, αλλά η κατασκευή θα αργήσει…
Σε πλήρη εξέλιξη είναι το έργο κατασκευής του τμήματος της Ολυμπίας Οδού, Πάτρα-Πύργος. Ειδικότερα, όπως σημειώθηκε από τον Παναγιώτη Παπανικόλα, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της παραχωρησιούχου εταιρείας, Ολυμπίας Οδού, έχει φτάσει το 3,5%.
Στο μεταξύ, στις αρχές Ιουλίου μάθαμε ότι «ανασταίνεται» και ο οδικός άξονας Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα. Τα δημοσιεύματα υποστήριζαν ότι πράσινο φως για την επικαιροποίηση των μελετών του οδικού άξονα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», προβλεπόμενου προϋπολογισμού περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ, έδωσε ο πρωθυπουργός σε κυβερνητική σύσκεψη με θέμα την υλοποίηση του έργου.
Ο σχεδιασμός για το σημαντικό έργο οδοποιίας είχε σταματήσει με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας προ δεκαετίας, η οποία ζητούσε μέτρα προστασίας για το οικοσύστημα στο δάσος του Καϊάφα και αλλαγή της χάραξης. Το τελευταίο διάστημα υπήρξε αυξημένη κινητοποίηση κατοίκων και τοπικών παραγόντων στις περιοχές Μεσσηνίας και Ηλείας που διεκδικούν τη συνέχιση του έργου, που ξεκίνησε ως τμήμα της Ολυμπίας Οδού και πάγωσε το 2013 με το restart των αυτοκινητόδρομων.
Πάντως, στην χθεσινή ενημέρωση της παραχωρησιούχου εταιρείας για το ζήτημα της κατασκευής του τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού σημείωσε πως αυτό θα προχωρήσει εφόσον το υπουργείο ΥΠΟΜΕ αποφασίσει την κατασκευή του σε μελλοντικό χρόνο.
Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Τσακώνα είναι καθαρά πολιτικό ζήτημα, κατά πόσο δηλαδή η επιθυμία του πρωθυπουργού είναι πραγματική, εάν το αρμόδιο υπουργείο προχωρήσει σε κανονικούς χρονικούς ρυθμούς τις μελέτες, αλλά και με ποιον τρόπο θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του. Πάντως, εάν το κύριο μέλημα της εταιρείας και του υπουργείου είναι το Πάτρα – Πύργος να ολοκληρωθεί μέχρι το 2025, καταλαβαίνει κανείς ότι η υλοποίηση του επόμενου τμήματος – και κρίσιμου για τη Μεσσηνία- μέχρι την Τσακώνα μπορεί να φτάσει μέχρι και το τέλος της τρίτης δεκαετίας του 2000…