Σφοδρή κριτική εναντίον της δημοτικής αρχής και προσωπικά του δημάρχου Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλου, άσκησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Βασίλης Κοσμόπουλος, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας.
Κυρίαρχο θέμα τη συνέντευξης ήταν το ζήτημα του μεγάλου αντιπλημμυρικού έργου της Καλαμάτας (προϋπολογισμού 80.000.000 ευρώ), του οποίου η μελέτη και η κατασκευή έχει ανατεθεί στον Μορέα, την εταιρεία που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Τρίπολη – Κόρινθος.
Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα ο κ. Κοσμόπουλος αρχικά σημείωσε ότι «εντελώς ξαφνικά πριν από τέσσερις ημέρες λάβαμε γνώση της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της Καλαμάτας και καλούμαστε σε ασφυκτική προθεσμία λίγων ημερών να αξιολογήσουμε μελέτη η οποία μαζί με τα σχέδια υπερβαίνει τις 750 σελίδες».
Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας συνεχίζοντας αναρωτήθηκε: «Γιατί τόση ταχύτητα από τη Δημοτική Αρχή για τη λήψη απόφασης όταν, όπως φαίνεται από το έγγραφο της περιφέρειας, η μελέτη ήταν σε γνώση της από το τέλος Νοεμβρίου του 2021; Γιατί καθυστέρησε να μας ενημερώσει σχετικά; Τι νόημα έχει, πέρα από μία επίφαση δημοκρατικότητας, η πρόσκληση του δημάρχου για ενημέρωση των επί κεφαλής των δημοτικών παρατάξεων σήμερα το απόγευμα στις τρεις η ώρα όταν το θέμα θα έχει ήδη συζητηθεί στην Επιτροπή Ποιότητας;».
«Η Αντιπλημμυρική Προστασία της Πόλης οφείλει να είναι κορυφαία προτεραιότητα για το Δήμο. Δεν θέλουμε να επαναληφθούν οι επιπτώσεις από τις πλημμύρες του 2016», σημείωσε στη συνέχεια χαρακτηριστικά ο κ. Κοσμόπουλος κάνοντας αναφορά στις πλημμύρες του 2016.
Ο κ. Κοσμόπουλος παρουσίασε αναλυτικά τις ενστάσεις του για το έργο. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι τόσο η Μελέτη όσο και η Κατασκευή των έργων έχουν ανατεθεί στην ίδια εταιρεία, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει, ενώ δεν προτείνονται εναλλακτικές λύσεις πλην της μηδενικής (να μην γίνει δηλαδή η οποιαδήποτε παρέμβαση).
«Οι εμφανιζόμενες δύο λύσεις είναι, όπως και αναφέρεται στη μελέτη, παρόμοιες ως προς τη σχεδίαση. Εστιάζουν και οι δύο στην αύξηση της παροχετευτικότητας της διατομής του Νέδοντα είτε με συνδυασμό εκβάθυνσης αυτού στο μεγαλύτερο μέρος του και διεύρυνσής του προς δυσμάς στα τελευταία 700 μέτρα (Λύση 1), είτε με αμφίπλευρη διεύρυνση του ποταμού από τη γέφυρα της Σπάρτης έως την εκβολή του στο Μεσσηνιακό κόλπο (Λύση 2). Επί πλέον στη Λύση 1, η οποία και προτείνεται, η παροχέτευση των ανάντι της περιμετρικής οδού λεκανών των ρεμάτων Λαγκάδας και Ελαφογκρέμη μέσω υδραυλικής σήραγγας η οποία μέσω του ρέματος Καραμπογιά θα οδηγεί τα όμβρια ύδατα στο Νέδοντα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας.