Αρχίζουν οι παρεμβάσεις αναπλάσεων οδών με…κυκλοφοριακή ταλαιπωρία

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μεγάλης έκτασης και διάρκειας καλείται να υιοθετήσει ο δήμος Καλαμάτας, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο «Ανάπλαση οδών στο κέντρο της Καλαμάτας». Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και προβλέπει παρεμβάσεις στα πιο κάτω τμήματα οδών της Καλαμάτας:

Οδός Φραντζή, oδός Αριστοδήμου στο τμήμα μεταξύ των οδών Π. Καίσαρη έως Βασιλέως Κωνσταντίνου, oδός Πολυχάρους στο τμήμα μεταξύ των οδών Αναγνωσταρά και Αριστόδημου, oδός Κ. Γεωργούλη στο τμήμα μεταξύ των οδών Αριστομένους και Αριστόδημου, oδός Βασιλίσσης Όλγας στο τμήμα μεταξύ των οδών Αριστομένους και Αριστόδημου, oδός Βασιλίσσης Σοφίας στο τμήμα μεταξύ των οδών Αριστομένους και Αριστόδημου, oδός Βαλαωρίτου στο τμήμα μεταξύ των οδών Ανδρέα Σκιά και Αριστομένους, oδός Ανδρέα Σκιά, oδός Ψαρών στο τμήμα μεταξύ των οδών Ξενοφώντος και Μακεδονίας, oδός Δ. Παπαδοπούλου, oδός Λυκούργου Σκιά στο τμήμα από την οδό Αριστοδήμου έως την οδό Κανάρη, oδός Σιδηροδρομικού Σταθμού, οδός Γιατράκου, οδός Χρυσάνθου Παγώνη, οδός Μητροπέτροβα, οδός Αντωνοπούλου, οδός Κεφάλα στο τμήμα που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Σιδηροδρομικού Σταθμού και Νέδοντος, οδός Νέδοντος στο τμήμα που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Κεφάλα και Κροντήρη (στο ύψος του ομώνυμου κόμβου).

Με το έργο αυτό ο Δήμος Καλαμάτας θέλει να εντάξει περισσότερο πράσινο στην πόλη, να χρησιμοποιήσει περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον υλικά προκειμένου να απορροφούν την ζέστη, να δημιουργήσει μεγαλύτερη άνεση στην προσβασιμότητα στους δρόμους παρέμβασης, καθώς και να μεγιστοποιήσει την παραμονή κατοίκων και επισκεπτών στη πόλη, ευνοώντας με αυτό τον τρόπο και την τοπική οικονομία

Στην κυκλοφοριακή μελέτη, που απέστειλε ο ανάδοχος του έργου στον Δήμο Καλαμάτας, σημειώνεται αναλυτικά: Η Φάση Α του έργου εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια τρεις μήνες και περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες στην περιοχή βόρεια της Βασιλέως Γεωργίου και ανατολικά της Αριστομένους.

Οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την φάση Α είναι οι ακόλουθες: Απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης (ολικός αποκλεισμός) των οδών:

Αριστοδήμου μεταξύ Καίσαρη και Βασ. Γεωργίου, Δ. Παπαδοπούλου μεταξύ Αριστοδήμου και Αναγνωσταρά, Πολυχάρους μεταξύ Αριστοδήμου και Αναγνωσταρά, Γεωργούλη μεταξύ Αριστομένους και Αριστοδήμου, Βαλαωρίτου μεταξύ Αριστομένους και Ανδρέα Σκιά, Ανδρέα Σκιά μεταξύ Βασ. Γεωργίου και Βαλαωρίτου, αντιδρόμηση της οδού Κανάρη μεταξύ Βασ. Γεωργίου και Γεωργούλη.

Η Φάση Γ, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια επίσης τρεις μήνες, περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την ολοκλήρωση των έργων στην οδό Ψαρών. Προκειμένου να υπάρξουν οι όσο το δυνατόν μικρότερες επιβαρύνσεις στην κυκλοφορία, η Φάση Γ χωρίζεται σε τρεις επιμέρους Φάσεις Γ.1, Γ.2 και Γ.3:

Στη Φάση Γ.1 περιλαμβάνεται ο ολικός αποκλεισμός της οδού Ψαρών με εξαίρεση τους κόμβους Ψαρών – Δημοσθένους και Ψαρών – Σόλωνος, οι οποίοι θα παραμείνουν ανοιχτοί, οπότε οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης στην οδό Ψαρών μεταξύ Ξενοφώντος και Μακεδονίας.

Στη Φάση Γ.2 περιλαμβάνεται ο ολικός αποκλεισμός του κόμβου Ψαρών–Δημοσθένους και προτείνεται εναλλακτική διαδρομή μέσω της οδού Αριστομένους.

Στη Φάση Γ.3 περιλαμβάνεται ο ολικός αποκλεισμός του κόμβου Ψαρών – Σόλωνος και προτείνεται εναλλακτική διαδρομή μέσω των οδών Θεμιστοκλέους, Ξενοφώντος και Αριστομένους.

Written by