Αλλάζει το κέντρο της Καλαμάτας με… στοίχημα μια πόλη βιώσιμη

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μεγάλης έκτασης και διάρκειας καλείται να υιοθετήσει ο δήμος Καλαμάτας, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο «Ανάπλαση οδών στο κέντρο της Καλαμάτας». Το έργο συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου, όπου υπήρξε και ένας έντονος προβληματισμός για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων μιας τόσο μεγάλης παρέμβασης.

Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουλίου 2023 και στις 19 Ιουλίου έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 15 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Το αρχικό κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ήταν 6,87 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το τελικό κόστος με τον ΦΠΑ διαμορφώθηκε στα 6,53 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” και με τη Χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.

Πάντως, σύμφωνα με όσα υποστήριξε, χθες, η Δημοτική Αρχή θα ληφθούν όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα, ώστε η όχληση των πολιτών να είναι η μικρότερη δυνατή. Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο μήνα από την οδό Ψαρών.

Αντικείμενο της μελέτης είναι η ανάπλαση όλης της περιοχής παρέμβασης και αφορά στην αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Το έργο αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα των μετακινήσεων, ώστε να εξασφαλίζεται η άνετη, ασφαλής και χωρίς εμπόδια μετακίνηση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των ευάλωτων χρηστών (των πεζών, των ατόμων με αναπηρίες κ.ά), με τη διάθεση περισσότερου δυνατού χώρου και μεριμνώντας ειδικά για τα άτομα με αναπηρίες (οδεύσεις τυφλών, διαβάσεις πεζών με ράμπες ΑΜΕΑ κ.λπ.).

Συγχρόνως, αναμένεται να τονώσει την ελκυστικότητα της περιοχής, να αναβαθμίσει το μικροκλίμα, καθώς επίσης και να αναδείξει την εμπορική περιοχή, τονώνοντας την εμπορική δραστηριότητα, προσελκύοντας τους επισκέπτες και παρατείνοντας την παραμονή τους στο κέντρο της Καλαμάτας. Η ανάπλαση της περιοχής παρέμβασης  περιλαμβάνει τις οδούς:

Αριστοδήμου (από Π. Καίσαρη έως Βασιλέως  Κωνσταντίνου), Πολυχάρους (από Αναγνωσταρά έως Αριστοδήμου), πεζόδρομος Δ. Παπαδόπουλου (από Αναγνωσταρά έως Αριστοδήμου), Κ. Γεωργούλη (από Αριστομένους έως Αριστοδήμου), Βαλαωρίτου και Α. Σκιά (1), Βασιλίσσης Όλγας (από Αριστομένους έως Αριστοδήμου), Βασιλίσσης Σοφίας (από Αριστομένους έως Αριστοδήμου), Ανδρέα Σκιά (2) (από Βασιλίσσης Σοφίας έως Βασιλίσσης Όλγας), πεζόδρομος Λυκούργου Σκιά (Από Αριστοδήμου έως Κανάρη), Ψαρών (από Ξενοφώντος έως Μακεδονίας), Φραντζή, Σιδηροδρομικού Σταθμού, Νέδοντος και Κεφάλα, Γιατράκου, Χρυσάνθου Παγώνη, Αντωνοπούλου και Μητροπέτροβα.

Στην κυκλοφοριακή μελέτη, που απέστειλε ο ανάδοχος του έργου στον Δήμο Καλαμάτας, σημειώνεται αναλυτικά: Η Φάση Α του έργου εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια τρεις μήνες και περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες εργασίες στην περιοχή βόρεια της Βασιλέως  Γεωργίου και ανατολικά της Αριστομένους.

Οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την φάση Α είναι οι ακόλουθες: Απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης (ολικός αποκλεισμός) των οδών:   Αριστοδήμου μεταξύ Καίσαρη και Βασιλέως Γεωργίου, Δ. Παπαδοπούλου μεταξύ Αριστοδήμου και Αναγνωσταρά. Πολυχάρους μεταξύ Αριστοδήμου και Αναγνωσταρά. Γεωργούλη μεταξύ Αριστομένους και Αριστοδήμου. Βαλαωρίτου μεταξύ Αριστομένους και Ανδρέα Σκιά. Ανδρέα Σκιά μεταξύ Βασιλέως Γεωργίου και Βαλαωρίτου. Αντιδρόμηση της οδού Κανάρη μεταξύ Βασιλέως Γεωργίου και Γεωργούλη.

Written by