Σε πορεία υλοποίησης και  πάλι ο κεντρικός αγωγός ύδρευσης

Σε μια σημαντική ανακοίνωση προχώρησε κατά τη διάρκεια της προχθεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος. 

Ειδικότερα, όπως είπε, το έργο της αντικατάστασης του κεντρικού αγωγού υδροδότησης της Καλαμάτας από τις πηγές του Πηδήματος θα προχωρήσει, έπειτα από τις διαβεβαιώσεις που έλαβε στις τελευταίες του συναντήσεις με το αρμόδιο υπουργείο.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε, μετά την αναθεώρηση των τιμών που αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών και την αποκλιμάκωση των τιμών των υλικών και της μεταφοράς, που εκτινάχθηκαν την περίοδο της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης, η ανάδοχος εταιρεία μπορεί να συνεχίσει το έργο και, μάλιστα, έχει ζητήσει από τη ΔΕΥΑΚ παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης, διάρκειας δύο χρόνων.

«Το έργο είναι σε εξέλιξη» είπε ο δήμαρχος Καλαμάτας και πράγματι το τμήμα που αφορά στον αγωγό προς τη Μεσσήνη έχει προχωρήσει. Το κυρίως τμήμα του έργου, όμως, ο αγωγός Φ800 από το Πήδημα στην Καλαμάτα, δεν έχει ξεκινήσει καν.

Ο κ. Βασιλόπουλος είπε ότι εξαιτίας της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης οι τιμές των υλικών για τον κεντρικό αγωγό και το κόστος μεταφοράς του στην Ελλάδα από το εργοστάσιο του εξωτερικού αυξήθηκαν τόσο πολύ, που το κόστος του έργου εκτινάχθηκε κατά 2.300.000 ευρώ από την προσφορά που είχε υποβάλει ο ανάδοχος στο διαγωνισμό.

Συνέχισε, όμως, τονίζοντας ότι «οι πιέσεις που ασκήσαμε, αλλά κυρίως οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε τελικά η κυβέρνηση με το αρμόδιο υπουργείο, φαίνεται να αποδίδουν καρπούς και θα ξεκινήσει το έργο».

Ο ίδιος εξήγησε ακόμη ότι με την αναθεώρηση των τιμών που αποφασίστηκε και με την αποκλιμάκωση των τιμών των υλικών και του μεταφορικού κόστος, “επιτρέπεται η συνέχιση του έργου. Η εταιρεία έστειλε έγγραφο στη ΔΕΥΑΚ για παράταση δύο χρόνων για να υλοποιήσει το έργο. Το έργο προχωρά και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό”.

Βέβαια, οι δημοτικοί σύμβουλοι των μειοψηφιών είχαν επισημάνει με παρεμβάσεις τους στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι το πρόβλημα δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση των τιμών και του κόστους μεταφοράς, αλλά και στην ίδια τη ΔΕΥΑΚ, η οποία καθυστέρησε αδικαιολόγητα να καλέσει την εταιρεία να παραγγείλει τον αγωγό και να ξεκινήσει το έργο, όταν ακόμη δεν είχε προκύψει η πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση, ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομών για τους Δήμους Καλαμάτας, Μεσσήνης και Δυτικής Μάνης ξεπερνά τα όποια εμπόδια και μπαίνει εκ νέου σε ρότα υλοποίησης.

Written by 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *