Η κίνηση στην αγορά δεν ήταν καλή για τις περισσότερες επιχειρήσεις
Οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις της Καλαμάτας δεν είχαν αυξημένη κίνηση στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, διαπιστώνει έρευνα που έγινε από τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης. Οι επιχειρήσεις που είχαν αύξηση στον κύκλο εργασιών τους είναι σχεδόν το 32% των επιχειρήσεων της Καλαμάτας, όμως σχεδόν το 20% είχε μείωση, ενώ άνω του 48% δεν είχε ούτε αύξηση ούτε μείωση.
Όπως τονίστηκε και στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Πελοποννησιακής Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, με τα στοιχεία αυτά πρέπει να συνυπολογιστεί ότι στην εορταστική περίοδο του 2021 ίσχυσαν περιοριστικά μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας από την πανδημία, που σημαίνει ότι το 2021 δεν ήταν μια καλή χρονιά για το εμπόριο, καθώς επίσης η περασμένη εορταστική περίοδο επιβαρύνθηκε από το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων…
Ο Εμπορικός Σύλλογος ανακοίνωσε για την έρευνά του: Ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας διενήργησε έρευνα στα μέλη του, με ιδία μέσα, με σκοπό την αποτίμηση της αγοραστικής κίνησης στα καταστήματα αλλά και την κίνηση στην πόλη της Καλαμάτας για την περίοδο Δεκεμβρίου 2022 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Από τις απαντήσεις των καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα τα οποία αντικατοπτρίζουν την εικόνα της αγοράς για τον Δεκέμβριο αλλά και για την περίοδο των εορτών στην πόλη μας.
Στο ερώτημα για το πως παρουσιάστηκε ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων για τον μήνα Δεκέμβριο του 2022 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021 το 31,91% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι είδε αύξηση του κύκλου εργασιών του, ενώ το 19,15% είδε μείωση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων 48,94% υποστηρίζει ότι ο κύκλος εργασιών του παρέμεινε περίπου ίδιος για τον Δεκέμβριο του 2022 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Στο δεύτερο ερώτημα για το πως οι συνάδελφοι αποτίμησαν την κίνηση στο κατάστημά τους για το μήνα Δεκέμβριο του 2022 το 36,17% είδε αύξηση κίνησης. Αντίθετα το 25,53% των ερωτηθέντων παρατήρησε μείωση στην επισκεψιμότητα εντός του καταστήματος του, ενώ τέλος το 38,30% υποστηρίζει ότι η κίνηση στα καταστήματα ήταν ίδια με τα περσινά επίπεδα.
Στο ερώτημα για πως θεωρούν οι επαγγελματίες ότι ήταν η επισκεψιμότητα στην πόλη της Καλαμάτας από κατοίκους άλλων πόλεων την περίοδο των Χριστουγέννων το 40,43% υποστηρίζει ότι ήταν αυξημένη σε σχέση με 27,66% που είδε μειωμένη κίνηση επισκεπτών από άλλες πόλεις. Τέλος το 31,91% υποστηρίζει ότι δεν υπήρξε μεταβολή στην επισκεψιμότητα της πόλης της Καλαμάτας.
Τέλος στο ερώτημα για το κατά πόσο συνέβαλε η προωθητική καμπάνια του Δήμου Καλαμάτας και οι εκδηλώσεις που πραγματοποίησε κατά τη γιορτινή περίοδο στην αύξηση της κατανάλωσης και της επισκεψιμότητας στην πόλη μας, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες και συγκεκριμένα το 53,19% υποστηρίζει ότι δεν έπαιξε κανέναν ρόλο. Ενώ μόλις το 17,02% υποστηρίζει συνέβαλε αρκετά και τέλος το 29,79% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι συνέβαλε ελάχιστα.
Θέλουμε από πλευράς μας να ευχαριστήσουμε όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην έρευνα καθώς συμβάλουν σημαντικά ώστε ο Εμπορικός Σύλλογος Καλαμάτας να έχει πιο ακριβή στοιχεία στα χέρια του για την εικόνα της αγοράς και να μπορεί να τα παρουσιάσει στους αρμόδιους φορείς”.