Αισιοδοξία για πτήσεις υδροπλάνων μέσα στο 2023
Τον περασμένο Νοέμβριο η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία «Υδατοδρόμιο Καλαμάτας» κατέθεσε προσφορά στο διαγωνισμό για την παραχώρηση χρήσης χερσαίου χώρου στη δυτική προκυμαία του λιμανιού της Καλαμάτας.
Σε σχετικό έλεγχο που ακολούθησε τα δικαιολογητικά της εταιρείας που κατέθεσε προσφορά κρίθηκαν επαρκή και πλέον, προκειμένου να φτάσουμε στη λειτουργία του υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας, απομένει η κατακύρωση του διαγωνισμού από το Ταμείο και η έγκριση της παραχώρησης από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Δήμου Καλαμάτας, από το Μάρτιο του 2023 το υδατοδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι έτοιμο να δεχθεί τα πρώτα υδροπλάνα. Μετά τις πιο πάνω εξελίξεις ο δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, εξέφρασε την ικανοποίησή του. Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα ή για μια ακόμη φορά θα…παίζουμε με τον χρόνο;
Πάντως, οι δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται, κατά την τελευταία δεκαετία, στη χώρα μας στον κλάδο των υδροπλάνων είναι σε ετοιμότητα για να ξεκινήσουν αρχικά δοκιμαστικές πτήσεις και να μπουν ακολούθως σε πλήρη δράση, έστω με ένα μικρό αρχικά δίκτυο.
Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη ανακοινώσει, το επενδυτικό πλάνο της Grecian Air Seaplanes, σε συνεργασία με την Ελληνικά Υδατοδρόμια, ξεπερνά τα 180 εκατομμύρια ευρώ, και η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει πτήσεις στο Ιόνιο με δύο αρχικά υδροπλάνα.
Σήμερα, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία απόκτησης Πιστοποιητικού Κοινοτικού Αερομεταφορέα (AOC) για πτήσεις υδροπλάνων. Έχει κλείσει ήδη συμφωνία με την καναδική Viking για τα πρώτα δύο δικινητήρια υδροπλάνα 19 θέσεων, ενώ τα πρώτα πληρώματα έχουν λάβει από την περασμένη άνοιξη την απαραίτητη εκπαίδευση. Σε επόμενη φάση, σχεδιάζει να συνδέσει την Κρήτη με νησιά των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων και περιοχές της Πελοποννήσου που θα δημιουργηθούν υδατοδρόμια.
Με τη σειρά της, η Hellenic Seaplanes έχει ένα business plan αξίας 250 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει στο πλάνο της να πετάξει το εφετινό καλοκαίρι, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά ως προς τις αδειοδοτικές διαδικασίες, από 12 υδατοδρόμια σε Τήνο, Πάτμο, Σίφνο, Βόλο Σκόπελο Αλόννησο, Σκύρο, Χαλκίδα, Κυλλήνη, Καλαμάτα Πάτρα, Κέρκυρα και Ιωάννινα.
Η παραλαβή των πρώτων υδροπλάνων της εταιρείας έχει δρομολογηθεί σε συμφωνία με την Montrose. Προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί το εσωτερικό δίκτυο υδατοδρομίων, ενώ σε δεύτερη φάση σχεδιάζει τόσο συνέργειες με εταιρείες υδροπλάνων σε γειτονικές χώρες ή ακόμα και με αεροπορικές εταιρείες, ώστε με μία κράτηση ο επισκέπτης να έχει ένα πλήρες ταξιδιωτικό πρόγραμμα.