«Προπαγάνδα και ψέματα» από υπουργό Πολιτισμού για τα έργα πολιτισμού στη Μεσσηνία
Λόγο για προπαγάνδα και ψέματα στην πρόσφατη απάντηση της υπουργού Πολιτισμού & Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, σε ερώτηση του βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου σχετικά με την εξέλιξη και τον προγραμματισμό έργων πολιτισμού στη Μεσσηνία, κάνει η παράταξη «Νέα Πελοπόννησος».
Όπως εξηγείται στην παρέμβαση της παράταξης του Πέτρου Τατούλη: «Με έκπληξη διαβάσαμε και ακούσαμε την απάντηση της υπουργού Πολιτισμού & Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, σε ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας, Γιάννη Λαμπρόπουλου, σχετικά με την εξέλιξη και τον προγραμματισμό έργων πολιτισμού στη Μεσσηνία.
Η κα υπουργός ξεπέρασε και τον “αγαπημένο της φίλο” περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα στα ψέματα, στην παραπληροφόρηση και στην προπαγάνδα.
Η κα Μενδώνη, θέλοντας να “υπηρετήσει πιστά” το πολιτικό αφεντικό της, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, που όψιμα “αγάπησε”, δήλωσε πως τα έργα πολιτισμού στη Μεσσηνία πριν από το 2019 ήταν ανύπαρκτα, μέχρι που ήρθε η κα Μενδώνη και με το “μαγικό ραβδάκι” της τα ξαναέβαλε εμπρός!
Για να “θαυμάσουμε” το μεγαλείο της προπαγάνδας της κας υπουργού, αξίζει να δούμε κατά λέξη πώς ολοκλήρωσε την απάντησή της: «επαναδραστηριοποιήσαμε, τόσο στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας όσο και σε όλη την επικράτεια, χώρους και εργοτάξια, που την προηγούμενη πενταετία λίμνασαν, σε απόλυτη αδράνεια και ύπνωση, με στόχο το πολιτιστικό απόθεμα κάθε περιοχής να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία».
Ξέχασε η κα υπουργός, όταν επισκεπτόταν την Πελοπόννησο ως γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού των προηγούμενων κυβερνήσεων, τα δημόσια συγχαρητήρια που έδινε στον τέως περιφερειάρχη κ. Πέτρο Τατούλη για το μεγάλο έργο πολιτισμού που γινόταν στην Πελοπόννησο;
Οφείλουμε να της θυμίσουμε ότι ο Πέτρος Τατούλης, ως περιφερειάρχης Πελοποννήσου, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και τις αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων της Πελοποννήσου, υλοποίησε έργα άνω των 55.000.000 ευρώ στον τομέα του πολιτισμού, πολλά εκ των οποίων στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας, όπως οι παρεμβάσεις στα Κάστρα Κορώνης, Κυπαρισσίας και Μεθώνης, το σημαντικό έργο αποκατάστασης στο Βυζαντινό Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στη Χριστιανούπολη, το στέγαστρο στον αρχαιολογικό χώρο του Ανακτόρου του Νέστορος, η ωρίμανση των μελετών για την αποκατάσταση του πύργου Κουμουνδούρου στη Μάνη, η ανακατασκευή του ιστορικού κτηρίου Μπάρκα στη Χώρα του Δήμου Πύλου – Νέστορος και πολλά άλλα.
Να της υπενθυμίσουμε ότι ο Πέτρος Τατούλης και η παράταξη της “Νέας Πελοποννήσου” στάθηκαν απέναντι στην άποψή της σχετικά με την εκχώρηση της διαχείρισης του τομέα πολιτισμού από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ). Θεωρούμε πως καμία ΜΚΟ δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες των αρχαιολογικών υπηρεσιών για την προστασία του πολιτιστικού μας αποθέματος.
Θα ήταν χρήσιμο για την κα Μενδώνη να μη θυμηθούμε τα πολλά ερωτηματικά που έχουν προκύψει κατά την πολυετή θητεία της στο υπουργείο Πολιτισμού είτε ως γενική γραμματέας είτε ως υπουργός, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα το Νέο Μουσείο Ακροπόλεως, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΦΙΞ) και πολύ πρόσφατα τις θολές απαντήσεις της και τις υπεκφυγές της για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνος (σχετικά με την επιστολή του γενικού γραμματέα της Ακαδημίας Αθηνών, Χρήστου Ζερεφού).
Σε ό,τι αφορά τα έργα που προγραμματίζονται από το δήθεν μεγάλο ενδιαφέρον της και τη σκληρή δουλειά της ως υπουργού Πολιτισμού, οφείλουμε να την ενημερώσουμε ότι το 80% των έργων που παρουσίασε έχουν προγραμματιστεί, σχεδιασθεί, εξειδικευτεί, ωριμάσει μελετητικά και ενταχθεί από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή του Πέτρου Τατούλη.
Τέλος, δίνουμε και μία συμβουλή στην κα υπουργό για να μην επαναλάβει τα ίδια λάθη… Δε θα πρέπει να ξεχνά ποτέ όταν επισκέπτεται την Πελοπόννησο ότι ο Πέτρος Τατούλης, ο οποίος διετέλεσε υφυπουργός Πολιτισμού, γνωρίζει πολλά για το συγκεκριμένο τομέα. Γι’ αυτό την προτρέπουμε να είναι πιο προσεκτική όταν αναφέρεται σε έργα και δράσεις πολιτισμού που αφορούν στην Πελοπόννησο. Η προπαγάνδα και τα ψέματα δεν περνούν!».