Να επανεξεταστεί η μελέτη του αντιπλημμυρικού έργου της Καλαμάτας

\

Τις θέσεις του για το μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της Καλαμάτας, του οποίου η ΜΠΕ θα συζητηθεί την Παρασκευή στο Δημοτικό Συμβούλιο, εκφράζει ο ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Επιτροπές Αυτοδιοίκησης & Περιβάλλοντος και Υποδομών της ΝΕ Μεσσηνίας σημειώνεται:

Πρόσφατα και βιαστικά (χωρίς ουσιαστική κοινωνική συμμετοχή) κατατέθηκε η τροποποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) του μεγάλου οδικού έργου του Μορέα (Αυτοκινητόδρομος Τρίπολης – Καλαμάτας: Τμήμα Τσακώνα – Καλαμάτα), που περιλαμβάνει τα αντιπλημμυρικά έργα σε μέρος της βόρειας περιοχής  και εντός της πόλης της Καλαμάτας στον ποταμό Νέδοντα.

Στη μελέτη ενώνονται τα νερά των ρεμάτων  δυτικά, του Ελαφογρέμη και του  Καραμπογιά και ανατολικά του Καλαμίτσι και Βέλιουρα και διοχετεύονται με έργα στο βόρειο διευθετημένο τμήμα του Νέδοντα. Το σύνολο των νερών οδηγούνται στην θάλασσα με σημαντικά έργα επί του Νέδοντα όπως: α) την ολική ανακατασκευή του υπάρχοντος  τμήματος από την οδό Κιλκίς έως την οδό 23ης Μαρτίου (που έχει κολώνες εντός της κοίτης του Νέδοντα) β) την εκβάθυνση όλου του άλλου διευθετημένου τμήματος με πασσάλους κατά μήκος και των δύο πλευρών του Νέδοντα γ) την διαπλάτυνση δυτικά της κοίτης του ποταμού 700μ από την θάλασσα και δ) την ανακατασκευή 4 σημαντικών γεφυρών στις οδούς Ευαγγελιστρίας, Λυκούργου, Μακεδονίας και Ιατροπούλου. Όλα αυτά τα σημαντικά έργα στο κέντρο της πόλης προβλέπονται να εκτελούνται μόνο μέσα σε τρία χρόνια και με κόστος 79 εκ. ευρώ!

Σύμφωνα με αυτά οφείλουμε να παρατηρήσουμε : Αν και καταφέραμε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει την σύνταξη των μελετών ο Μορέας, αυτό έγινε με σημαντική καθυστέρηση και με ελλιπή αντιμετώπιση του θέματος καθ’ ότι κατατέθηκε μια μόνο πρόταση! Γεγονός σπάνιο για ΜΠΕ τέτοιου μεγέθους έργα.

Παρά την ισχύουσα σύγχρονη αντίληψη ότι για την καλύτερη λειτουργία των ρεμάτων πρέπει να αξιοποιούνται στο μέγιστο τα φυσικά τους χαρακτηριστικά, αυτό απουσιάζει από τη μελέτη. Έτσι δεν μελετάται καθόλου το μπαζωμένο τμήμα του Νέδοντα βόρεια της γέφυρας της οδού Σπάρτης, που έχουν γίνει διάφορα έργα. Σε όλες τις λύσεις που δίνονται συνεχίζει να κυριαρχεί αυτή της διευθετημένης με σκυρόδεμα κοίτης που πλέον αμφισβητείται όχι μόνο οικονομικά, κοινωνικά, λειτουργικά, περιβαλλοντικά αλλά και με το ισχύον θεσμικό και νομικό πλαίσιο, που σε κάθε στιγμή μπορεί να τινάξει το έργο στον αέρα!

Με τα τελευταία κλιματικά γεγονότα δεν επιτρέπονται να γίνονται μεγάλα έργα στην πόλη μας χωρίς να υπάρχει και να είναι σαφές το οικολογικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ιδιαίτερα όταν η πόλη έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα των 100 κλιματικά ουδέτερων και έξυπνων πόλεων. Οι προτάσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου και συμπολιτών μας κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Η υλοποίηση των προτεινόμενων έργων θα επιφέρει μεγάλη επιβάρυνση στην καθημερινή λειτουργία της πόλης (οικονομικά, κοινωνικά, κυκλοφοριακά, περιβαλλοντικά).

Μετά τα παραπάνω πιστεύουμε ότι, όπως αρμόζει σε κάθε ΜΠΕ, πρέπει η συγκεκριμένη μελέτη να επανεξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή στα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα της ευρύτερης περιοχής. Αν δεν γίνει τώρα θα μιλάμε πάλι για μια περιορισμένη και ελλειμματική αντιμετώπιση της αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης της Καλαμάτας.

Written by 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.