Αποτελέσματα Διαβούλευσης για την επιλογή τουριστικού λογοτύπου
Ολοκληρώθηκε με πολύ μεγάλη συμμετοχή του κοινού, άλλη μια κομβική φάση της πρωτοβουλίας του δήμου Καλαμάτας, που θα καταλήξει στη δημιουργία της νέας σύγχρονης Τουριστικής Ταυτότητας Προορισμού (Destination Branding) και ταυτόχρονα θα αποτελέσει το θεμέλιο της εικόνας του τόπου μας, και της πρόσκλησής μας προς τον παγκόσμιο επισκέπτη.
Προτάθηκαν σε ανοικτή Δημόσια Διαβούλευση τέσσερις σχεδιαστικές προτάσεις, η κάθε μία από τις οποίες συνδεόταν με έννοιες σχετικές με το προτεινόμενο σήμα, αλλά και ενδεικτικών εφαρμογών σε υλικό προώθησης, σε αντικείμενα κλπ.
Η διαδικασία έλαβε ιδιαίτερης προβολής, ιδίως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου αναπτύχθηκαν προβληματισμοί και κατατέθηκαν σχετικές απόψεις. Στην διαδικτυακή ψηφοφορία καταμετρήθηκαν 2.229 ψήφοι, οι οποίες ποσοστιαία κατανεμήθηκαν, σύμφωνα με τον πιο κάτω πίνακα, ως εξής: Η Πρόταση ΙΙ, «Δέντρο ελιάς με πολύχρωμα φύλα και καρπούς Ελιάς Καλαμάτας» με την οποία συνδέονται ενδεικτικά οι έννοιες : αιωνόβιο, περιβάλλον, ελαιόδεντρο, καρπός, πολυμορφία, ρίζες, κίνηση, παράδοση, πολιτισμός, ελευθερία, συγκέντρωσε το 64,5% των ψήφων.
Η πρόταση που επικράτησε, όπως και υπόλοιπες, οπτικοποιεί, το σχετικό κεντρικό σκεπτικό της Ταυτότητας που επίσης επιλέχθηκε με δημόσια διαβούλευση και είναι: «ΚΑΛΑΜΑΤΑ και ΕΛΙΑ: Ελιά και τόπος στους αιώνες».
Ταυτότητα που στηρίζεται στην με σεβασμό και γνώση διαχρονική καλλιέργεια της ελιάς, τα προϊόντα της οποίας, αποτελούν σημαντικό τμήμα της Προσωπικότητας, της Ταυτότητας και της Κουλτούρας του τόπου και των συμπολιτών μας. Επιδίωξη μας είναι η ανάδειξη της Ιστορίας και του Πολιτισμού, μέσα από ένα ταξίδι γεύσεων και αυθεντικών εμπειριών, που θα ωθήσει τον επισκέπτη να γνωρίσει το τόπο μας και τους ανθρώπους του, καθιστώντας την Καλαμάτα Γαστρονομικό Προορισμό Διεθνούς Εμβέλειας.