Παρελήφθη η προμελέτη και οριστική μελέτη του Μιναγιώτικου φράγματοςΤην οριστική παραλαβή της προμελέτης και της οριστικής μελέτης του φράγματος του Μιναγιώτικου καθώς και της οριστικής μελέτης του αρδευτικού δικτύου, γνωστοποίησε προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Ικανοποίηση για την εξέλιξη εξέφρασε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, υπενθυμίζοντας ότι το εν λόγω φράγμα όπως και το αρδευτικό του δίκτυο έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ΥΔΩΡ 2.0 ως έργο ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό 98,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η κατασκευή του φράγματος θα δρομολογηθεί μέσω πόρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ η δαπάνη για τα αρδευτικά δίκτυα θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του έργου το κόστος κατασκευής με ΣΔΙΤ φθάνει στα 98.500.000 ευρώ, η χωρητικότητα νέου ταμιευτήρα (μ3) είναι 11.000.000, τα αρδευόμενα στρέμματα φθάνουν στα  35.000 στρ. και οι ωφελούμενοι αγρότες τους 3.500.

Από την άλλη πλευρά, ο νέος υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς, εκτός από τις διαμαρτυρίες των αγροτών έχει να αντιμετωπίσει ένα ακόμα δύσκολο μέτωπο. Την ταχύτατη προώθηση 21 διαγωνισμών για φράγματα και αρδευτικά έργα σε ολόκληρη την Ελλάδα μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπου μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνεται και το Μιναγιώτικο.

Τα 21 έργα πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2023, δέσμευση που μοιάζει ακατόρθωτη αφού μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει κανένας διαγωνισμός. Σε εξέλιξη είναι εδώ και δύο χρόνια ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για το φράγμα Χαβρία και για τα αρδευτικά έργα στη Χαλκιδική, που παίρνει συνεχώς παρατάσεις.

Πρόσφατα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσίασε τα πρώτα οκτώ έργα (φράγματα, δίκτυα, οδοποιία και συνοδά έργα), συνολικού κόστους κατασκευής 642 εκατ. ευρώ. Το κόστος των οκτώ έργων αυξάνεται στα 1,6 δισ. ευρώ αν συμπεριληφθούν και οι δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας, που θα καλύπτονται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας για τα 25 χρόνια που θα διαρκέσει η σύμβαση ΣΔΙΤ.

Το πρόγραμμα των 21 φραγμάτων είχε παρουσιαστεί σε εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Τότε είχε ανακοινωθεί πως το συνολικό κόστος κατασκευής τους θα φτάσει τα 1,6 δισ. και μαζί με τις πληρωμές διαθεσιμότητας τα τέσσερα δισ. ευρώ.

Στα πρώτα οκτώ έργα περιλαμβάνεται το αρδευτικό έργο Νέστου στην Ξάνθη, κόστους κατασκευής 203 εκατ. ευρώ που θα καλύπτει περίπου 200.000 στρέμματα σε πλήρη ανάπτυξης. Περιλαμβάνεται και το έργο για τα δίκτυα ύδρευσης του Ταυρωπού στα Τρίκαλα ύψους 129 εκατ. ευρώ, όπως και το φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία με κόστος 117 εκατ., η λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων στο Λασίθι (27,4 εκατ.), το φράγμα και το δίκτυο άρδευσης Αγίου Ιωάννη Ιεράπετρας (28 εκατ.), το αρδευτικό δίκτυο Υπέρεια – Ορφανά στην Καρδίτσα (88 εκατ.), το φράγμα και αρδευτικό δίκτυο στο Μπουγάζι Δομοκού (26 εκατ. ευρώ). Τέλος, το αντίστοιχο έργο στο Λιβάδι Αράχωβας κόστους 23 εκατ. ευρώ.

Στο υπουργείο Οικονομικών, που διαχειρίζεται το Ταμείο Ανάκαμψης, υποστηρίζουν πως χρειάζεται επιτάχυνση των διαγωνισμών προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας. Όμως στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το ίδιο προσωπικό που έχει κάνει ως τώρα πρωταθλητισμό στις καθυστερήσεις καλείται να χειριστεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα φραγμάτων που είχε η χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες.

Written by 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *